Meeting Hillsong - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Put - WaarBenJij.nu Meeting Hillsong - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Put - WaarBenJij.nu

Meeting Hillsong

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hoi vrienden,

Daar ben ik weer! Woww wat een indrukken hier, ga het proberen kort samen te vatten:

Na 4 dagen in de woonkamer en uit onze koffer geleefd te hebben, kregen we dan eindelijk ons eigen kamertje!! Konden we eindelijk een bedframe bestellen, matrassen halen en alles een beetje opvrolijken met kussentjes enzo :) Voelt al helemaal als thuis nu!

In de vrije dagen/dagdelen zijn we:
naar een dienst op Summerfest - kamp op een eiland voor 18-25 jaar - geweest (erg vette locatie en goede dienst)
met groep van Hillsong Intake studenten naar Bondi Beach geweest (druk en toeristisch maar mooi) en ’s avonds salsa dansen in een salsabar. Menn die gasten daar kunnen er wat van, zo leuk!! 1 irritatiepuntje: ik had m’n slippers van het strand nog aan, maar die gingen tijdens het dansen kapot.. Dus ik dacht: moooi dan maar op blote voeten, totdat de uitsmijter naar me toe kwam en zei dat blote voeten „not allowed” zijn. Toen ik m’n kapotte slippers aantrok zei hij „thats also not allowed”, maar voor deze ene keer mocht ik blijven ALS ik dan wel m’n slippers de hele tijd aan zou houden. Pfff lekker dan: elke keer 1 minuut dansen en dan: o sorry, moet ff m’n slipper weer maken en weer door dansen. Haha frustrerend, maar ook wel grappig!
wezen eten bij Annemarie, een vrouw die Rach kende van toen zij hier 3 jaar geleden was. Onwijs leuk gezin en een hele gezellige avond samen gehad!

Intensives
Deze eerste 1,5 week hadden we introductiedagen en intensives. Deze laatste naam gaven ze niet voor niks, want het was behoorlijk intensief. Van 5-9 hoorcolleges over Church & Ministry, Communication in Ministry etc. Het was voor ons best zwaar om te luisteren, te vertalen in je hoofd naar het Nederlands en het dan samenvattend in het Engels/Nederlands op te schrijven. Het lukte wel, maar denk dat we daar nog meer gewend aan moeten raken :)

De stof waar we les over kregen, was zooo goed!! En dit zijn nog geen eens de daadwerkelijke lessen, dat belooft wat! Als ik diep op de inhoud van de lessen doorga, wordt dit verslag TE lang. Dus als je daar meer over wil weten, moet je dat ff persoonlijk vragen :) Maar ik heb er echt veel aan en het zet me aan het denken. Met sommige dingen ben ik het ook deels/niet mee eens, maar ik denk dat het juist goed is daarover met anderen te sparren, de bijbel er bij te pakken en je daadwerkelijke mening erover te vormen. Er wordt in ieder geval goed gewerkt aan m’n principes en karaktervorming :)

Paar mooie one-liners van afgelopen week:

„A gift(talent) says nothing about you, but about the One who gave it to you”

„I am not interested in what someone said negative about me, but why did they feel comfortable to say it to you!”

„Being busy is not important or a good thing, but it is a lack of self-control”

Auditions
Afgelopen donderdag waren eindelijk de dans audities!!! Op grond daarvan wordt je ingedeeld in niveaus. Je leerde een routine (hiphop en modern) en moest die dan per 7 personen opvoeren voor een jury, waardoor je beoordeeld werd. Ik ben best perfectionistisch, dus ik was niet helemaal tevreden met hoe het ging. Het ging best oké, maar vond dat ik beter had gekund. Maaaar de uitslag is binnen en ik zit in de groep met het hoogste niveau :D:D:D Yeeeeeeh!!!

Verder ontmoeten we hier zoveel leuke mensen, hebben we verschillende pastors/leiders/trainers ontmoet en gaan we dus aanstaande maandag ECHT beginnen met de eerste echte lessen.

Nog iets leuks.. We zijn al een poos bezig met het vinden van een baan en van de week werd ik door een koffietentje/cafe terug gebeld, dat ik vrijdag een try-out kan komen doen. Dit houd in dat ik 3 uur voor proef kom werken (onbetaald) en ze zo gaan kijken of ik geschikt ben of niet. De vrouw van m’n baas is ook Nederlandse, dus dat schept meteen een band ;) Was alleen een beetje awkward dat hij de naam van zijn cafe iets van 5 keer moest herhalen, omdat ik hem niet kon verstaan en ik niet uit m’n hoofd wist wat de namen van de cafe’s waren waar ik mijn cv aan had gegeven (gelukkig had ik dit wel opgeschreven). Ben ergggg benieuwd dus!! Bid en hoop dat ik aangenomen wordt, cauz I need the money!! Ik heb gelukkig al 4 maanden ervaring met als uitzendkracht/nieuw persoon in een horeca gelegenheid komen werken, dus het komt vast goed!!

Tot snel weer!!! Ik zal nog ff wat foto’s op facebook zetten! Tjuuuuss!
Xx Liefss

  • 08 Februari 2014 - 12:40

    Melanie:

    Hi Lieverd! Ik had niet anders verwacht dat je in de hoogste klasse zou terecht komen! Ik zal Ken op de hoogte houden. Hij vroeg laatst aan me hoe het met je ging. Ik denk aan je! Enjoy!! xx


  • 10 Februari 2014 - 12:22

    Esmee:

    Wauw Anouk, echt leuk om te lezen en idd super goed dat je al gelijk op het hoogste niveau mag dansen daar!! Echt bijzonder, maar dat ben je dan ook heel erg ;) Ik zou zeggen, koop lekker nieuwe slippers en een paar goeie danspumps voor de salsa, haha. Enjoy sweety!

    Love you x!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Hooiii allemaal, Voor 3 maanden ga ik voor school als buitenlandstage naar Malawi. Dit ga ik samen doen met Jolien van Velzen (klasgenootje en vriendinnetje) en 6 andere vrijwilligers. Met de organisatie Be More gaan we allerlei ontwikkelingswerk doen (wij vooral op gebied van sport en spel) in een dorpje rond Zomba, project YODEP. Via deze site zal ik bijhouden wat ik allemaal heb meegemaakt. Veel leesplezieeerrr :) Xx

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 28292

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 14 Januari 2015

Australie

09 Februari 2013 - 09 Mei 2013

Malawi

Landen bezocht: