Ben ik dannnn!!! :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Put - WaarBenJij.nu Ben ik dannnn!!! :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Put - WaarBenJij.nu

Ben ik dannnn!!! :)

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hiii mates!!

De waarbenjij.nu is gesplitst! Het was toch handiger als we apart onze bevindingen op konden schrijven. Dus hoor je nu alleen mijn kant van het verhaal.

Zooo daar ben ik dan!!! In Aussie!!! Kan het niet geloven gewoon!! Laat ik bij het begin beginnen..

Op Schiphol was het afscheid best overweldigend, zoveel mensen.. Wel echt hartverwarmend en super lief!! Was best even moeilijk gedag te zeggen, maar we hebben een mega groot avontuur voor ons liggen, dus gaan met die banaan! ;)

Macbook
In het vliegtuig deed Rach der tv’tje het niet, maar we dachten: Gelukkig heb ik mijn Macbook mee met een harde schijf met heel veel films erop staan (Thankyou Wouter!) dus kunnen we die wel kijken. Totdat ik mijn laptop uit de hoes haalde, er een klein barstje in het Apple teken zat (zonde, maar niet erg), maar toen ook bleek dat het beeldscherm naar de Galliërs was.. Aah huilen!! De tas met Macbook erin was heel zachtjes gevallen, maar het kan ook door de bagageluiken boven je hoofd gekomen zijn.. Reparatie zou 500 euro kosten en een nieuwe Macbook 719, dus met hulp van oa reisverzekering heb ik nu wel een nieuwe :):) Gelukje bij een ongeluk

Kuala Lumpur
Hier zaten we natuurlijk eerst een week. Dit is een grote Aziatische stad met wolkenkrabbers, veeeel winkels/malls (zelfs 1 met een pretpark erin! :O), gebouwen die overdag er niet en vies uitzien zijn ’s avonds een plaatje in de mooie lichtjes etc etc. In de 4 dagen KL:
Hebben we een Hop on Hop off bus tour gedaan en alles van de stad gezien.
Zijn zulke lieveee mensen!! Iedereen helpt je echt zonder wat terug te verwachten (wat vaak geld is). We waren steeds verbaasd!
Werd dit soms te erg: een Engelse man Gray dook overal waar we waren steeds weer op en wist geen einde te vinden in ons de weg te wijzen en tips te geven (stonden echt een keer een uur met hem te praten/”luisteren”).

Pangkor Island
Voor de grap gingen we kijken hoe duur het is om een dag naar een eiland te gaan. Het eiland Pangkor was dicht in de buurt (3 uur bus en 1 uur ferry) en met overnachting waren we rond 15euro pp kwijt. Dit konden we niet aan ons voorbij laten gaan. Zoooo erg genoten van dit prachtige eiland met witte stranden, blauwe lucht en heldere zee!! Op het eiland:
Stond ik al meteen in een zee egel.. :S Kneuzzzie!! Deed best wel erg pijn, maar ze zeiden dat ik er limoen op moest doen en dat het dan vanzelf over zou gaan. Na een paar dagen polio lopen bleek dit inderdaad zo te zijn, maar tot die tijd was het best lastig lopen met pinnetjes in je voet.
Hebben we een curry gegeten en niet zomaar eentje. Fuuuuuttt het stoom kwam onze ogen en neus uit, zooo heet en zoveel pepers hebben we nog nooit gegeten. Maar we zaten echt in een situatie waarin we het wel MOESTEN opeten. Ik snap nou die emoties van die tekenfilmpjes pas..
Kan zo afgelopen seizoen van Expeditie Robinson zijn opgenomen, was ook op een Maleisisch eiland.

Draaaama
Donderdagavond half 10 zou ons vliegtuig vertrekken, dus wij gingen half 5 met de taxi, zodat we 3,5 uur van tevoren er konden zijn en nog lekker alles op ons gemakje konden doen. Zitten we in de bus…kijken we op onze etickets…staat er bij vertrektijd: 19.30. Neeeeee neeee neeee, wooow wij panikeren hem harddd!!!! Zoo ongelofelijk dom.. We kwamen dus uiteindelijk kwart voor 7 op het vliegveld en 3 kwartier later ging het apparaat de lucht in.. Maar Thank God, Hallelujah, na een marathon met onze bagage, nog veel meer paniek en stress, zaten we toch in het vliegtuig! Eerst niet naast elkaar, maar na een hoop gepuzzel en gewissel met mensen (hele stoelendans) zaten we naast elkaar. Tijdens de vlucht wel heerlijk geslapen :) Komen de bij de bagageband… is m’n koffer daar niet.. Ik wacht nu nog steeds op een belletje dat ze hem gevonden hebben en hem komen brengen. Bid voor een snel wederzien tussen al mijn bezittingen en mijzelf ;)

Hillsong
We werden opgehaald door Jason een vriend van Rachelle en kwamen daarna in Hillsong aan in de ontvangsthal. Woow lekker overdreven: Hiiii, HELLO, so nice to meet you, you are the best etc. Haha nog wel ff wennen hoor aan dit cultuurtje als nuchtere Nederlanders! Maar wel meteen erg gezellig!!

We slapen in een huis met 9 meiden totaal (heftig!!;)). We slapen tot maandag wel nog in de woonkamer, omdat onze kamer dan pas vrijkomt, maar dat is niet anders. Echt een meeeega groot huis/villa, het meest dichtbije campushuis bij de school en kerk (treffen we echt!!! sommige moeten een uur lopen naar school), super lieve meiden en nog een van de goedkopere ook. Nou, is het gezegend of is het gezegend :):) Zooo blij mee!

Gister (het is hier nu zaterdagochtend) allemaal dingen geregeld, overal rondgeleid en mensen ontmoet met een jetlag en 3 uur slaap. Maar nu begint het al meer te zinken. Woow wat heb ik zin om dit avontuur vooral met God aan te gaan. Ben zo benieuwd wat ik de komende tijd allemaal kan leren, ervaren, genieten etc. Aanstaande woensdag beginnen de eerste paar belangrijke dagen zoals audities, pastors ontmoeten, alle college students en huisgenoten ontmoeten, enrolmentday.

* Ik kan niet beloven net als in Afrika trouw elk vrijdag een blog te schrijven. Dance stream is de zwaarste stream met de minste vrije tijd en sowieso heb ik het veeeel minder tijd dan in Afrika (niet erg moeilijk haha), dus je ziet m’n volgende blog wel weer ergens verschijnen :)

Door linksonder je aan te melden voor de mailinglijst, ontvang je een mailtje bij een nieuwe blog. Misschien handig ;)

Liefdee!!! Xxx

Anouk

  • 25 Januari 2014 - 00:14

    Eefje:

    Lieve, Anouk, leuk om wat van je te lezen!! Heel veel succes en plezier!! Liefs van oom Gert en tante Eefje xx

  • 25 Januari 2014 - 00:49

    Jedidja:

    Lieeeveee zus, heeel veel plezier in aussi en geniet ervan! Ik mis je! xxxje'zusje ! Iloveeeyouu!

  • 25 Januari 2014 - 00:57

    Elise:

    Hey Anouk! Wat super gaaf! En wat een belevenis al! Haha! Groot avontuur die net pas begonnen is! Ben benieuwd naar je andere verhaaltjes! Have fun! X kus uit France

  • 25 Januari 2014 - 03:29

    Anouk Van De Put:

    Ik heb me koffer!!!! Joehoeeee :D

  • 25 Januari 2014 - 08:08

    Esmee:

    Noukk!! Wat leuk om je avonturen te lezen!! Jullie maken echt wel veel mee zeg.. Maar chill zo'n villa :):) Enjoy en heel veel succes met je auditie!

    Xx <3

  • 25 Januari 2014 - 08:16

    Nene :

    Hello Nouk!
    Stond nog automatisch aangemeld van je Afrika reis dus kan mooi meelezen!! Klinkt alweer als een mooi avontuur! Geniet ervan!
    Xxxx Nene

  • 25 Januari 2014 - 09:10

    Gerdien Valk:

    Hey Anouk,

    Wat een verhaal!!!!!!

  • 25 Januari 2014 - 10:28

    Jolien:

    Fijn dat je je koffer heb nouk haha!!!geniet ervan, kusje!

  • 25 Januari 2014 - 10:30

    Jannie En Ton:

    Heerlijk om je verhalen weer te lezen!

    Veel succes ...

  • 25 Januari 2014 - 10:36

    Kirsha:

    Wat een avonturen zeg! Wauwie! Super leuk om te lezen :). Heeeeeeel veeeeel plezier en geniet er van!

    Xx Kirsha

  • 25 Januari 2014 - 10:55

    Helena:

    Leuk!! Geniet ervan:)

  • 25 Januari 2014 - 13:25

    Diriam:

    Klinkt super leuk anouk!! Have fun!! God bless xdir

  • 26 Januari 2014 - 17:49

    Marieken :

    Wow Anouk wat een verhaal hou je hoofd koel. Wat een avonturen. Gelukkig ben je niet alleen en waakt God de Vader over jou . Geniet ze en zet hem op met dansen ! Marieken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Hooiii allemaal, Voor 3 maanden ga ik voor school als buitenlandstage naar Malawi. Dit ga ik samen doen met Jolien van Velzen (klasgenootje en vriendinnetje) en 6 andere vrijwilligers. Met de organisatie Be More gaan we allerlei ontwikkelingswerk doen (wij vooral op gebied van sport en spel) in een dorpje rond Zomba, project YODEP. Via deze site zal ik bijhouden wat ik allemaal heb meegemaakt. Veel leesplezieeerrr :) Xx

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 28303

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 14 Januari 2015

Australie

09 Februari 2013 - 09 Mei 2013

Malawi

Landen bezocht: