"Anouk to Facebook, I love it here, over" - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Put - WaarBenJij.nu "Anouk to Facebook, I love it here, over" - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Put - WaarBenJij.nu

"Anouk to Facebook, I love it here, over"

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 Maart 2014 | Australië, Sydney

Lieeve allemaal,

Even weer een tijdje geleden, dus hoogtijd dat je weer op de hoogte gebracht wordt van m’n leven ;)

Venue Safety
Elk weekend moet ik ”serven” (=dienen) in 2 diensten in de kerk bij het onderdeel Venue Safety, oftewel soort van security guard. Beetje interessant lopen doen met een radio en een oortje in je oor „Over”, „Anouk to Sarah” „Copy that”, „Can you repeat that please” etc. Haha ECHT wat voor mij dus.. Nee maar het is wel echt leuk!

Zit soms bij een deur van een kinderdienst en moet dan de naamkaartjes/pick-up tickets bij het begin en het eind checken en de rest vd tijd naast de deur zitten (is iets saaier). Of ik zit in de dienst zelf vooraan bij alle „bekende mensen” en moet daar ervoor zorgen dat niemand bij hen kan komen of het podium op wil gaan. Ik kan gewoon de worship meedoen, maar als iemand m’n naam in mn oortje zegt, moet ik achterom kijken wie er aan komt lopen. Als ze iets verdachts doen, moet ik voor de persoon gaan staan met mijn handen horizontaal vragend: How can I help you? Haha TE grappig, maar ook best een belangrijke taak. Ik vind het helemaal geweldig.

Colour Conference
Afgelopen weekend was drukk, maar zooo vet!! Er was Colour Conference in the city. Dit is een conferentie van Hillsong voor vrouwen van donderdag tot zaterdag. Er zijn dan dus allemaal diensten, preken, worship etc. Zooo bijzonder om zoveel (30 000) vrouwen bij elkaar in die arena te zien aanbidden. We moesten als studenten hier dus helpen en ik was weer bij Venue Safety. Hier in deze arena is dit nog belangrijker natuurlijk. Ik stond bij de back stage door waar ik mensen met badges door kon laten en de rest netjes wegsturen.

Sommige vrouwen warren wel beetje crazy hoor: „Can I go through I really need to speak to Beth (bekende spreker)”. Dus ik: „No, thats not possible, but you can write a letter and I make sure that it will get to her”. „Oh do you have a phone? Can you make a video of us and show it to Beth??” Me: „Uhh.. no” Haha die proberen alles!

Volgend weekend is er weer Colour, maar dan in onze kerk in de Hills en mogen wij als eerste jaar studenten zelf inzitten als vrouwen. Hoeven we dus niet te helpen. Heb er echt zin in!!

Nog een paar dingetjes:
College Dance: Dit is ook een onderdeel waarin ik help. Alle studenten kunnen hier op donderdagavond dansen. Is erg leuk om te doen.
Connect Groups: We hebben om de dinsdagavond een soort kringavond. Je kan zelf kiezen in welke groep je wil en waar je je thuis voelt. Heb een hele fijne gevonden.
Solo: Voor m’n dans assessment eind mei moet ik een solo maken. Heb al een heel vet idee, maar moet het nu nog uitwerken. Wil iets doen met het verhaal van m’n vader, dat uitdansen.
Bday: Woensdag is mijn verjaardag!! Rachelle was afgelopen woensdag jarig, dus na alle drukte met Colour gaan we daarna een goed feestje geven voor onze verjaardagen :)

Ik heb het zooo naar m’n zin hier. Blijf echt steeds veel dingen leren en toepassen op m’n leven. Een van de dingen is bijvoorbeeld focus leggen op de ander. Wat kun je doen/zeggen zodat iemand anders zich goed/beter voelt. Dat ene complimentje/glimlach kan iemand z’n hele dag maken en wat heeft dat jou nou gekost? En zo nog veel meer andere dingen ;)

Natuurlijk mis ik jullie wel onwijs! Ben hier nu al bijna 2 maanden!! Als ik dat met Malawi vergelijk, ging ik alweer m’n laatste maand nu in. Niet te geloven hoe snel het gaat..

Tot snel weer! Lovee xxx

  • 18 Maart 2014 - 09:57

    Riekje:

    Hele fyne verjaardag anouk!! xxx

  • 18 Maart 2014 - 10:00

    Bianca:

    Hahaha ik zie jou al staan: waar denkt u heen te gaan?? Helemaal leuk! Blij om te lezen dat het zo goed met je gaat! Super leuk verslag weer :) Spreek je snel! xxxx

  • 19 Maart 2014 - 07:03

    BeMoSuPe:

    Beste Anouk,

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wij wensen jou Gods zegen toe in je nieuwe levensjaar.
    Ja er zijn ook altijd familieleden die denken dat je de 18e jarig bent maar het is toch echt vandaag de 19e.
    Wij wensen je een fijne dag ver weg en ik sluit af met de groet van je vader.

    aDios

    ps: wij denken toch dagelijks aan hem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Hooiii allemaal, Voor 3 maanden ga ik voor school als buitenlandstage naar Malawi. Dit ga ik samen doen met Jolien van Velzen (klasgenootje en vriendinnetje) en 6 andere vrijwilligers. Met de organisatie Be More gaan we allerlei ontwikkelingswerk doen (wij vooral op gebied van sport en spel) in een dorpje rond Zomba, project YODEP. Via deze site zal ik bijhouden wat ik allemaal heb meegemaakt. Veel leesplezieeerrr :) Xx

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 28299

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 14 Januari 2015

Australie

09 Februari 2013 - 09 Mei 2013

Malawi

Landen bezocht: